loading...
وبسایت تفریحی،سرگرمی دودوست
دودوست بازدید : 979 پنجشنبه 02 شهریور 1391 نظرات (0)

سلام،امروزبا یک ترفند خوب خدمت شما آمدیم.در ویندوزهای 7 و 8، قسمت جدیدی به نام Action Center به چشم می‌خورد. در این محیط اطلاع رسانی‌هایی نظیر آپدیت ویندوز، آپدیت آنتی ویروس، یادآوری پشتیبان‌گیری و نظایر آن صورت می‌گیرد. اما این اطلاع‌رسانی‌ها از طریق نمایش پیغام‌های متعددی در قسمت System Tray نوار Taskbar نیز نمایش داده می‌شوند. این موضوع می‌تواند گاهی بسیار آزاردهنده باشد. در این ترفند به نحوه غیرفعال کردن پیغام‌های آزاردهنده‌ی Action Center در ویندوز 7 و 8 خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از روش این ترفند به ادامه مطلب مراجعه نمائید.

دودوست بازدید : 258 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

همان‌طور که می‌دانید در صورتی که سیستم را به حالت Sleep ببرید، با این کار کامپیوتر را به صورت سطحی خاموش کرده‌اید یا به اصطلاح آن را به خواب برده‌اید. به این معنا که در صورت حرکت دادن ماوس و یا فشردن یکی از کلیدهای کیبوردهای کیبورد، مجدداً کامپیوتر روشن شده و وارد محیط ویندوز می‌شود. در مادربوردهای جدید، این کار به سرعت انجام شده و در نتیجه بسیار باعث تسریع کار میگردد، از این رو حالت Sleep یکی از موارد پر کاربرد برای کاربران حرفه‌ای است. در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، با استفاده از این ترفند می‌توانید ویندوز را طوری تنظیم کنید که در صورت رفتن به حالت Sleep، کامپیوتر دیگر با حرکت دادن ماوس و یا فشردن کلیدهای کیبورد از خواب بیدار نشود.

دودوست بازدید : 224 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

Windows Mobility Center ابزار مفیدی است که در لپتاپ‌هایی که بر روی آنها ویندوز ویستا یا 7 نصب شده است وجود دارد و مواردی نظیر بهینه‌سازی باتری، تعدیل و تنظیم کردن صدا و اتصال به سخت‌افزار خارجی از کاربردهای آن است. اما این ابزار برای همه کاربران کاربرد ندارد و علاوه بر آن با توجه به اینکه با کلیدهای ترکیبی Ctrl+X فعال می‌شود ممکن است چندان به مذاق برخی کاربران خوش نیاید. با استفاده از این ترفند می‌توانید Windows Mobility Center را از طریق رجیستری ویندوز غیرفعال کنید.

دودوست بازدید : 291 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

تصاویر پشت‌زمینه صفحه دسکتاپ ویندوز که به Background و Wallpaper نیز معروف هستند، همواره زیبایی خاصی به ظاهر ویندوز می‌بخشند. از این رو کاربران سعی می‌کنند تا زیباترین و جذاب‌ترین عکس‌ها را برای تصویر پس‌زمینه دسکتاپ خود انتخاب کنند. اما آیا شما مجبورید همیشه از تصاویر و عکس‌ها برای پشت‌زمینه دسکتاپ استفاده کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که می‌توان یک فایل ویدئویی را در پشت زمینه دسکتاپ قرار داد تا به جای یک عکس ثابت، یک فیلم متحرک پس‌زمینه دسکتاپ باشد؟ در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، این رویا به سادگی تحقق می‌یابد! هم‌اکنون با استفاده از این ترفند می‌توانید در صورت استفاده از ویندوز 7، یک فایل ویدئویی را در پشت‌زمینه دسکتاپ خود قرار دهید. طبعاً هر چقدر محتوای این فایل ویدئویی زیباتر و با کیفیت‌تر باشد، دسکتاپ شما رویایی‌تر خواهد شد.

دودوست بازدید : 264 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‌بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‌های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‌کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‌فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‌توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

دودوست بازدید : 261 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‌های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‌توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‌بندی‌های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‌توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.

دودوست بازدید : 213 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

فرض کنید در محیط ویندوز قصد دارید چند فایل یا چند فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید. در این زمان ناچار خواهید بود با استفاده از ماوس، آیتم‌های مورد نظر را با ایجاد یک مستطیل نقطه‌چینی انتخاب کنید و یا به کمک کلیدهای Shift و Ctrl و ترکیب آنها را به حالت انتخاب دربیاورید. اما در ویندوز ویستا و 7 قابلیت جدیدی اضافه شده است که انتخاب همزمان چندین آیتم را بسیار ساده می‌کند. این امکان با اضافه شدن چک باکس در کنار هر فایل و فولدر مهیا شده است. با چک باکس‌ها (Check Box) یا جعبه‌های تیک‌دار پیش از این در فرم های انتخابی موجود در ویندوز و صفحات اینترنتی آشنایی داشتید. در این ترفند نحوه فعال سازی چک باکس‌ها جهت انتخاب آیتم‌های مختلف را در ویندوز ویستا و 7 برای شما بازگو می‌نماییم.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدا م تیم محبوب تر است؟
    کدام تیم قهرمان امسال است؟
    بهترین سریال جم کلاسیک چه بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 809
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 139
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 451
  • باردید دیروز : 266
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,545
  • بازدید ماه : 1,545
  • بازدید سال : 52,382
  • بازدید کلی : 881,258